Nu er Charles Leclerc kongen i Ferrari-teamet. Og bedømt ud fra tilskuernes tilbedelse efter Italiens Grand Prix, regerer han også snart hele Italien! Den 21-årige monegasker startede for anden weekend i træk fra pole position, og trods massivt pres fra først Lewis Hamilton og siden Valtteri Bottas, kørte han en flot sejr hjem. Jublen over den første Ferrari-sejr i Monza siden 2010 var enorm, men der var en enkelt af ’De Røde’ der havde svært ved at smile. Sebastian Vettel, der det seneste år har begået fejl efter fejl, lavede endnu en af slagsen i Monza. Han var aldrig i stand til at følge med sin unge teamkammerat, og i frustration oversatsede han tidligt i løbet, og snurrede af banen. Det kunne tilgives – måske. Men måden han møvede sig tilbage på banen på var både dum og farlig, og han fik en stop-and-go straf og tre klip i licensen. Den firdobbelte verdensmester læner sig nu faktisk nu op af en karantæne – så ’frustreret’ har han kørt indenfor de sidste 12 måneder.
Hvis tronskiftet blandt Ferrari-kørerne er en realitet, er jeg ikke sikker på det er tilfældet i konstruktør-VM. Jo – Ferrari har vundet to løb i træk, men det har været på power-baner, hvor deres bomstærke motor har kunnet spille med musklerne. Jeg tror, vi ser et andet billede i Singapore om 14 dage, så I kan roligt glemme sangen om at F1 anno 2019 er for forudsigeligt: I de sidste seks løb har Ferrari, Mercedes og Red Bull delt sejrene mellem sig med to til hver.
Kevin Magnussen og Haas? Det så faktisk længe ganske fornuftigt ud, og vores lille vikinge-kriger forsvarede heroisk sin position i udkanten af top-10. Men mod slutningen sendte en bremse-fejl med efterfølgende dækproblemer ham ned gennem rækkerne, og til sidst udgik han med hydraulik-problemer.
Hvordan K-Mag klarer sig i Singapores nattemørke gader? Den tar vi “on location” ved vores Race Lunch (det er Singapore-slang for ’Race Night’!), ik?