Var Tysklands Grand Prix det mest underholdende Formel 1-løb i det nye årtusinde? Der var i hvert fald knald på fra start til slut. Regnvejr – og helst i vekslende styrke – har altid været en god opskrift på spændende racerløb, og det fik vi i Hockenheim. Efter masser af drama, kom Max Verstappen først i mål for Red Bull-Honda. At det var den unge hollænder og ikke hans mere erfarne konkurrenter, der holdt sig på banen understreger, at der er et tronskifte på vej. Det bliver ikke i år Lewis Hamilton bliver væltet ned af Formel 1-tronen, men den unge generation anført af Max ’Attack’ Verstappen er ved at blive utålmodige! Løbet på Hockenheim var efter hovedsponsorens ønske officielt omdøbt til ’Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland’. Alligevel blev det en fiasko for Mercedes – Lewis Hamilton blev klassificeret som nummer 11 efter et par afkørsler og en tidstraf og Valtteri Bottas kom slet ikke i mål efter at have sendt sin Mercedes i hegnet. Det var ikke lige den måde Mercedes havde planlagt at fejre deres hjemmebane-løb og 125 års jubilæum i motorløb.
Ferrari havde også en broget weekend i Hockenheim. Både Sebastian Vettel og Charles Leclerc havde problemer under kvalifikationen, og Leclerc var en af de mange, der endte løbet i barrieren. Vettel startede i bagerste række, men kørte sig frem til en flot andenplads, der understregede at han er klar til at slås for sin position som Ferraris førstekører.
Haas? Romain Grosjean og Kevin Magnussen kørte sammen. Ikke noget nyt her – måske bortset fra, at de trods sammenstødet begge scorede point. Da Alfa Romeo-kørerne Kimi Raikkonen og Antonio Giovinazzi efterfølgende fik en tidsstraf, betød det, at de faktisk sluttede på syvende- og ottendepladsen. Et tegn på, at Haas er ude af krisen? Måske. Og vil MAG og GRO støde sammen igen i Ungarn? Vi snakker om det på RaceNight i Budapest på lørdag, ik?
Videre til Hockenheim. Og RaceNight(s) med ’Magnussen et Moi’