Vore rejsekonsulenter og baneeksperter sidder klar til at vejlede dig. Kontakt os på
+45 7020 6383
info@gptours.dk
Japan er på mange måder et meget moderne land, men alligevel holder japanerne stædigt fast i ældgamle traditioner, som definerer deres historie og kultur. Den er så anderledes, end hvad vi i Europa er vant til, og derfor er den umiddelbare interesse for formel 1 på de kanter også stor blandt danskere. Alligevel er det kun få, der ender med at tage af sted – for de fleste forbliver det en drøm. Dels er der langt til Japan og dels halter infrastrukturen omkring Suzuka-banen, hvilket kan gøre det besværligt at komme rundt. Derfor er det også oplagt at lade Formel 1 oplevelsen være en del af en længere rejse rundt i Japan.
Af storbyer er Suzuka-banen nærmest Nagoya, hvor det også er lettest at finde indkvartering i Formel 1 weekenden. Herfra er det nemmest at komme til banen med tog eller taxi. Det er oplagt at kombinere løbet med besøg i både topmoderne Tokyo med neonskilte, karaokebarer og elektroniske gadgets og Kyoto, der er et kulturelt skatkammer med gamle traditionelle templer, geishaer og teceremonier. Begge byer ligger indenfor overkommelig afstand med de japanske lyntog.
Grand Prix Tours tilbyder både entrebilletter og individuel rejse til Japans Grand Prix. Den individuelle tur består af fly, hotel og entrebilletter og kan skræddersys efter ønske og evt. udvides med besøg i andre japanske byer. Turen er uden dansk turleder.
Afrejsedato | Transportmåde | Destination | Ledige pladser | Fra pris | |
---|---|---|---|---|---|
4/4 2025 | Egen transport | F1 Japan. Entrebillet Fredag - SøndagF1 Japan. Entrebillet Fredag - Søndag | Mere end 8 | 1.400 | Bestil |
TRIBUNER
Der er mulighed for tilkøb af tribuner. Udvalget og tillægspriser ses under banekort længere nede på siden eller i trin 3 i bestillingen. Bemærk, at en bestilling først er registreret, når du i trin 3 klikker på “Gå videre” nederst på siden.
TIL DE KRÆSNE
Opgrader din billet til en F1 Experience pakke eller Paddock Club.
Læs mere om F1 Experience
Læs mere om Paddock Club
RACENIGHT
Turen til F1 i Japan er på individuel basis, og der er ikke RaceNight og turleder på rejsen. Er I en gruppe på min. 10 personer, kan RaceNight arrangeres.
TRANSPORT
TRANSPORT FRA LUFTHAVNEN
Der kan tilbydes privat transfer fra lufthavnen til hotellet fra. kr. 600 for 1-3 pers.
TRANSPORT TIL BANEN
Der er ca. 50 km fra centrum af Nagoya til banen. Der går toge fra Nagoya til Shiroko, hvorfra der er shuttle-busser til banen, men vær forberedt på, at togene er propfyldte i Formel 1 weekenden. Alternativt kan der køres med taxi. Transporttiden er ca. 60 min.
OPHOLD UDEN BILLET
Ønsker en eller flere personer i gruppen ikke F1 billet, er der et fradrag på kr. 800 pr. pers.
Forbehold for ændringer.
LØBSDAG: Søndag d. 6. april 2025
BANENAVN: Suzuka Int. Racing Course
Suzuka-banen er en af de mest spændende og måske farlige baner, der nogensinde har været brugt i Formel 1. Banen er kendetegnet ved, at den presser biler og kørere til det yderste. Honda byggede banen i 1962 som et testanlæg, og den var designet af datidens svar på Hermann Tilke, nemlig John Hugenholz. En stor temapark blev også bygget på banen, hvor det store pariserhjul står som kendetegn for Suzuka.
Efter at have lagt bane til diverse racerløb og Formel 2 var Suzuka-folket i 1987 trætte af at have tabt til Fuji-banen i kampen om Formel 1. Dette fik Hondas store indflydelse til sidst sat en stopper for, og Japans Grand Prix havde hermed et nyt hjem. Suzuka-banen var Japans nye Formel 1-hjemmebane og har siden været skyld i meget neglebideri – bl.a. kollisionen mellem legenderne Alain Prost og Ayrton Senna. Senest i 2014 hvor køreren Jules Bianchi i vådt føre mistede kontrollen over bilen og lå i koma i 9 måneder, inden han døde.
Suzuka har en af sportens mest udfordrende sving. Blandt kørernes favorit er højhastighedskurven 130R (med 2 voldsomme ulykker i 2002 og 2003) og den berømte “spoon-kurve”. Dertil kommer banens flotte 8-tals layout. Banen har ofte været et af de sidste løb i kalenderen og derfor stået model til mange alvorlige miner og nedbidte negle. Det har ofte været her, afgørelsen for en hel sæson er faldet. Dette gør Japans Grand Prix til noget helt specielt.
Banerekord: Lewis Hamilton (2019)
Vinder 2022: Max Verstappen
Vinder 2023: Max Verstappen
Vinder 2024: Max Verstappen
Tribune B2 – Oplev starten og senere flotte highspeed-dueller
Tribune Q2 – Sienna og Prost gjorde denne chikane legendarisk
Med de dyre og eksklusive adgangsbilletter opleves Formel 1 direkte fra sportens hjerte. Med disse billetter har man sikre sig adgang til helt specifikke områder og private suiter. Men selv indenfor denne type billetter er der stor forskel på, hvor man kan komme, og hvad man har adgang til. Mulighederne er enorme, og der kommer nye til hvert år.
Vi kan tilbyde alle typer af billetter alt efter ønske og undersøger også gerne særlige ønsker.
Læs mere på
Her opleves en fremragende beliggenhed med de bedre siddepladser, som giver en enestående panoramaudsigt over racerbanen.
Japan forbliver en af de mest eksotiske destinationer i Formel 1 kalenderen. Lokalt kaldes landet Nippon, hvilket betyder “hvor solen står op”. Landet er 377.975 km2 og består af en kæde af øer, hvoraf de største er Kyushu, Shikoku, Honshu og Hokkaido. Hovedstaden Tokyo er en af de mest spændende og livlige byer i verden, mens landdistrikterne modsat er et kaotisk mix af total isolation og en tæt befolkningstæthed. Bjergene er, især i den nordlige del af landet, blændende smukke, men så godt som umulige at bebo. De fladere områder i det centrale og sydlige Japan huser langt de fleste af landets 127 mio. indbyggere og lægger jord til det begrænsede landbrug.
I forbindelse med F1 i Japan bor du på hotel i Nagoya, der ligger ca. 60 km fra banen. Nagoya er Japans fjerdestørste by med omkring 2 mio. indbyggere, så det er en vaskeægte storby med alt, hvad dertil hører. Som i de fleste større japanske byer blandes futuristisk arkitektur med gamle, traditionelle templer, og det moderne liv går hånd i hånd med de gamle traditioner. Sakae-distriktet i centrum er et underholdningsmekka, hvor du finder masser af lækre restauranter, der serverer både japanske og internationale retter. Efterfølgende kan du gå på en af de mange karakteristiske karaokebarer og måske selv gribe mikrofonen, hvis du tør.
Det er lettest at tage sig rundt i Nagoya med bus eller metro, når lidt længere strækninger skal tilbagelægges. Når du skal til Suzuka-banen, kan du tage Kintetsus tog fra Nagoya til Shiroko, hvorfra du skifter til en shuttle-bus, der kører ud til banen. Alternativt er taxikørsel forholdsvis billigt sammenlignet med danske priser.
Fra Nagoya er der ikke mere end 130 km til en af Japans “must see”-attraktioner: Den gamle kejserby Kyoto. Til trods for en barsk fortid med jordskælv, krige og brande i byens tidligste historie, blev byen sparet for bomber under 2. Verdenskrig. Kyoto har bevaret sin unikke kultur med mere end 2.000 buddhistiske templer, et utal af smukke japanske haver og flotte paladser. I det hele taget rummer Kyoto noget af det bedst bevarede arkitektur fra denne verdensdel samt udstråler en sjælden uimodståelig charme.
Den lange rejsetid og den meget anderledes kultur i Japan taget i betragtning er det en oplagt mulighed at forlænge besøget i Japan, så der bliver tid til at opleve mere af dette fascinerende land. Både pulserende Tokyo og smukke Mount Fuji er indenfor rækkevidde og kræver ikke mange ekstra dage.
TO DO
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
qtrans_front_language | 1 year | This cookie is set by qTranslate WordPress plugin. The cookie is used to manage the preferred language of the visitor. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
ASPSESSIONIDSGCBBADB | session | No description |
zte2095 | session | No description |